onsdag 13 augusti 2008

Konfundersam...

Idag har det blivit en del Rock Band igen och jag upplever ketchupeffekten efter avklarandet av den vulgärt svåra låten, nu fixade jag sex andra låtar direkt utan några som helst problem samtidigt som jag äntligen låst upp Metallicas Enter Sandman. Den är dock lite småklurig med allt idoga slående men riktigt kul att lira, blir ju lite impad av Plzd2BeatU som säger sig fixa typ 96% på den på hard. Det blir något att sträva efter, jag ska bara först klara av medium... :)

Jag kollade klart på femte avsnittet av Generation Kill idag efter att ha sett på det i omgångar de senaste dagarna, tyvärr måste jag säga att första förälskelsen lagt sig nu och den monotona vardagen har infunnit sig brutalt i serien. Dialogen går lite på tomgång nu och så även karaktärerna, det som var fräscht och nytt i början har blivit lite förutsägbart nu och faktiskt så känns det nu som att det nästan läggs lite för mycket krut på att få karaktärerna att säga coola saker istället för att utveckla storyn. Serien är dock fortfarande riktigt bra men den har tappat lite, det går inte att förneka...

Det har blivit lite poker på SS på kvällen och det har gått upp och ner, åkte på några rejält sura utdragningar där jag t.ex. floppat top-set och vi hamnar all-in. Han har två par på floppen men drar in en runner-runner stege, hallå liksom...som tur är ger jag inte upp i första taget så jag har dubblat spelkapitalet idag från hela 300 kr till 600 och av de 600 har jag ju Wettis att tacka för 240. :) Jag såg också häromdagen på SS att de ska börja med övermörk och det måste man ju ge dom en eloge för, de är mig veterligen först ut med en dylik finess och även om det kanske inte kommer att ge någon större effekt på de lägre nivåerna så måste de som lirar high-stakes mysa lite. Det är ju först där som det egentligen(i mina ögon) känns värt att övermörka...det vore ju coolt ifall det gick att övermörka övermörken men så långt har de inte sträckt sig utan det är bara spelaren direkt till vänster om BB som kommer att få lägga in dubbla BB. De kan vara lite innovativa ifall de vill, SS, verkar det som och det är bara att hoppas att bara är början vi sett än så länge.

Idag var jag ännu närmare att starta min slimklubb men jag kom hem lite för sent för det men jag siktar stenhårt på att sparka igång det snart. Tyvärr försvinner morgonkvällen då det är dags för lite Winnerbäck och om inget oförutsett händer är det kräftskiva på fredag och 30-årskalas på lördag, de kommande kvällarna är alltså LITE tighta för tillfället. Det kommer ju dock en ny vecka snart och då är det nya tag som gäller...

5 kommentarer:

Plzd2beatU sa...

98% om jag får be... ;)

Nicklas sa...

Era äckliga rockbandnördar som plågar mig så.. Skulle banka skiten ur de där trummorna bara jag hade dem här på min PS3 men jävla microsoft har köpt sig en massa tid för att vara först #¤"%#¤%W#%&#&

Jag är inte bitter...

Plzd2beatU sa...

Sa jag att jag har det till min ps3..?? ;)

(bara för att tilta dig ännu mer)

Nicklas sa...

Tror iofs att det kan vara svårt att tilta mig mer :). Jag har varit sugen på att importera det jag med men jag har hört att det blir struligt att köpa extra låtar på amerikanska playstationonline med svensk visakort.

funkar det bra för dig?

Koivulainen sa...

Plzd2BeatU: Ok då, 98%...ville ju försöka minska gapet mellan oss lite med en väl avvägd trimning av sanningen. ;)

Barbafish: Hehe, förstår att du är avundsjuk men din tur kommer väl snart då de lovat en release på alla andra plattformar under hösten. Låtutbudet online är riktigt grymt och jag har nog tankat hem runt 40 låtar redan där det ingår The Who, Disturbed, S.O.A.D. m.m...