tisdag 12 augusti 2008

Äntligen!

Jag knäckte hatlåten på medium på trummorna i Rock Band, satan vad långt inne den satt och jag klarade ju inte den galant direkt utan hade kniven på strupen ända in på mållinjen. Takten är ju egentligen trumman till vänster plus trumman näst längst till vänster först och sen trumman näst längst till vänster och baskaggen samtidigt men jag sket i baskaggen, hade nog med att hålla koll på händerna och den taktiken gjorde att jag hela tiden hade ett status quo på min överlevnadsmätare. Till slut lyckades jag dock ta mig över mållinjen på låten och lyckan var total, inte konstigt att den var tungjobbad för när jag sedan kollade på alla mina upplåsta låtar på ett ställe föll den aktuella låten in under kategorin "Impossible songs". Kan tro det...nu är dock vägen öppen för fortsatta framgångar och jag hoppas snart ha knäckt medium-nivån på trummorna, sedan är det bara att kasta sig på hard och ömsa skinn än mer. Riktigt kul lir är det och lillebror var förbi idag och lirade lite, om det är kul solo så är det riktigt kul att lira fler...jag ska ju bjuda ihop till en Rock Band-fest i september, längtar redan!

De senaste kvällarna har även ägnats åt lite HU-grindande mot Wettis och så här efter 10 matcher kan jag säga att jag leder med 8-2, så otroligt rättvist och välspelat av mig hela vägen. Jag kanske borde satsa på HU-karriär istället för PLO sexmanna, verkar ju ha talang för det... ;)

Jag var SÅ nära att starta min slimsatsning idag med en promenad runt city-ringen men det dog ut när jag slöade till i bilen på vägen hem, det krävs bara att ta sig ut ett par gånger och sedan sitter rutinen. Jag vet inte hur långt det är runt city-ringen men det känns helt klart som en lagom sträcka att plöja, lite powerwalkande med MP3an och saken är biff. Jag tror att min satsning kommer att inledas någon kväll den här veckan, det bara känns så och sedan dröjer det inte länge förrän jag är Mr Beach 2032...är ju inte helt fel att tighta till sig lite då en polare ska införskaffa en utomhusjacuzzi och har lovat många skandalösa poolpartyn här under hösten, då gäller det ju att inte ha för stora bitch-tits.

Här är en hand från en av matcherna mellan mig och Wettis:

Blinds: 25/50
Spelare A: 2 400 i stacken
Spelare B: 1 600 i stacken

Spelare A raisar till 200 på SB
Spelare B reraisar till 500 på BB
Spelare A synar
Floppen kommer T75 rainbow
Spelare A instaställer
Vad gör ni som spelare B om ni har JJ?
Vad tror ni spelare A har?

Kom med synpunkter och kommentarer!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Otroligt rättvist och välspelat var väl att ta i i överkant... Att klonka så mycket och dra ut så många gånger är inte mänskligt! Helt jävla sick!

Men men... jag tar dig i längden, det är jag helt övertygad om. Det är lättspelat när man klonkar hela tiden...

Anonym sa...

"Så otroligt rättvist och välspelat hela vägen av mig" måste faktiskt kommenteras.

Att klonka och dra ut så mycket som du gjort i dessa matcher är inte mänskligt. Helt jävla sick!

Vet dock att jag kommer att ta dig i längden, det är inte svårt att spela när man klonkar varje giv...

Plzd2beatU sa...

Om jag är spelare B Hellmuth-synar jag och skiter högaktningsfullt i vad han har. Har han spelat ett pocket bättre än JJ alternativt träffat set och ställer på det så grattis.

Mest troliga händer han har om han är normalbegåvad A 10 alternativt pocket under 10... Är han mindre begåvad kan han ha synat pre med 9 10, 10 J, 10 Q etc eller alternativt ställer med AK.

Oavsett är det en enkel syn när man har som spelare B tryckt in ca 30% av stacken med högt pocket och fått en låg flopp.

Plzd2beatU sa...

För övrigt är kommentargranskning lite gay tycker jag.. varför i hela friden har du det aktiverat? =)

Koivulainen sa...

Ok, jag vill ju inte vara gay så jag har inaktiverat kommentarsgranskningen. Jag tänkte bara att jag skulle prova något nytt men nytt behöver ju inte alltid vara bra. :)

Anonym sa...

jag jag instasynar också med den stacken och de korten så som handen spelats. /fiskmatte h

Anonym sa...

Jag håller med plzd2beatu här, HU med JJ och låg flop måste vara en given syn.

Hans range pre är stor och med hjälp av sin position kan han här ställa med any two och hoppas att du inte träffat - (eftersom du tvekar med JJ så är ju synrangen låg).
Om man inte synar undrar jag vad man önskar sig för flop...

Sen är det en cooler om han sitter med högre pocket alternativt set, men tveksamt om han ställer med set.
Högst troligt i mina ögon är 10J-A, eller AK.

/Andreas L

Anonym sa...

jag jag stammar nog lite också också =) /mamamatte h

Anonym sa...

syn, va har man egentligen där?

vilken var hatlåten robban? jag har skaffat rockband själv och måste hålla med om att det är riktigt skoj.

/pommes

Koivulainen sa...

Ok, jag förstår att ni alla ivrigt väntat på facit i den här handen och jag kan meddela att det som hände var att spelare B lägger sina knektar medan spelare A är helt tom. Vem spelade egentligen bäst eller sämst här? Av respekt för de inblandade avslöjar jag inte vem som är vem av spelarna... ;) Tack för alla kommentarerna, alltid lika kul att läsa vad andra har att säga...

Pommes: Det är "Green grass and high tides" med The Outlaws, helt sick låt och jag höll på att förlora förståndet till den. Den är satans lång och har en riktigt jobbig takt att hålla koll på...Välkommen till Rock Band-klubben, Pommes. :)

Anonym sa...

Det känns som ett wettis spel att ställa rakt ut där, även om jag inte spelat mycket med honom :p

Jag har precis kommit till den där låten också, satans svår är den efter 65% ungefär.. och tack! känner mig varmt välkommen ;)

/pommes