tisdag 26 augusti 2008

Tursam tisdag...

Efter jobbet hann jag knappt hem och vända innan jag drog iväg till Hallsta för lite poker, det hade ju planerats för innebandy idag men tyvärr håller de på och renoverar armaturen i gympasalen på ICA så det bidde inget. Istället tog jag alltså bilen till Hallsta för lite poker igen, den här gången var det ännu en satellit till HPK Open i oktober och jag har ju en plats klar redan men det hindrar mig inte från att lira ändå. 14 personer hittade till lokalen och jag gjorde dubbelt inköp direkt, rätt många valde att bara köra ett enkelt men jag föredrar ofta min variant då det ger mig möjlighet att maxa eventuella vinstsituationer som dyker upp. Jag måste direkt erkänna att jag knappt kommer ihåg en enda hand, dels för att jag var supertrött hela kvällen och dels för att det har varit en hel del socialt fokus vid borden. Kenneth E t.ex. bevärdigade oss ett besök och de som känner honom vet ju att där blir det aldrig tyst, inget ont i det då han oftast är underhållande i sina utläggningar om både det ena och det andra. Ett tag är jag uppe i chiplead men när finalbordet tar sin början har jag halkat ner en aning och ligger en bit över average, ganska tidigt på finalbordet synar jag Anders all-in med A9 och han viker tyvärr upp AT. Till min stora glädje leverar dock brädan en fyrstege där min nia kröner den hela så fint, jag tycker faktiskt lite synd om Anders i det läget för det är en ganska brutal utdragning som sitter på rivern. Jag får lite skit för min syn med en så pass svag hand men Anders har varit riktigt labil på sistone och ställt stup i kvarten, han kan ju inte ha stål varje gång och någon gång måste man ju ta upp kampen...

Efter det trillar det på och folk droppar av en efter en tills vi är fem kvar då det blir lite skyttegravskrig, några av lirarna vid bordet blir rastlösa och börjar agera ut verbalt istället så det blir lite hårda påhopp men ändå med en hjärtlig underton. Bland annat kallar jag lillgrisen för en sick fuck men det förtjänar han efter att han fått Andreas L att lägga JJ med en gigantisk reraise, han visar nämligen upp 89o när Andreas väl lagt sin hand. Mattias H halvtiltar finalbordet igenom och personifierar rastlösheten med sitt konstanta jiddrande och kastande av marker, rätt skön stämning kring bordet alltså. :) Till slut krävs det ett par rejäla utdragningar för att få slut på eländet, precis som alltid när det till slut ändå blir lotto av allt och nu är jag helt ärlig när jag säger att jag tycker synd om Jörgen. Han blir först utdragen av mig med JT mot hans K8(eller något) bara för att strax efteråt få spö av 62 mot hans Kx(eller något, han leder brutalt i alla fall), detta efter att han försökt få till en deal men det blir skumt nog bara han och Pommes som gör en öppen deal. Efteråt inser alla att det nog inte var så bra eftersom de får ett incitament till att inte slå ut varandra, det lär väl inte hända någon mer gång att en deal görs öppet mellan bara delar av finalbordet. Efter att Jörgen åkt är det hela mer eller mindre klart, det återstår bara en akademisk fördelning av platserna och pengarna, jag blir trea och är riktigt nöjd med det. Nu är mitt satellitfacit än bättre och sjukt nog har jag nog bara missat pallplats i en av de sex eller sju jag kört...världsklass om jag får säga det själv. :)

Nu är det dock nannadags, har ju inte så mycket mer att avrapportera för dagen heller...imorgon siktar jag på en ny prommis. Sov gott!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tykcte oxå NÄSTAN SYND om jörgen i GP när jag bustade hans QQ med JJ - rättvis J på river..Hahaha. Tyckte synd i 5sekunder - tills markerna var i mina stackar

Plzd2beatU sa...

Det verkar alltid gå bra för dig när JAG inte är med.. konstigt ;)

Du förresten, har kommit på att du och min sambo har jobbat ihop. Annelie Belka på Ica. Världen är bra liten

(väntar på inbjudan till RB-grind)

Anonym sa...

Jag tror att Plzd och Koivu kommer finna varandra till slut. Det har jag trott ända sen jag läste i den enes blogg och fick se en Rockbandföreställning i den andres vardagsrum.

Hoppas ni bildar det där rockbandet snart och lägger ut konserterna på nätet! :)

Joge

Koivulainen sa...

Svensk: Jo, så är det ju, man blir ju inte ledsen för att man vinner potten men man kan ju faktiskt ändå känna ett visst medlidande med motståndaren. Lite human är man ju ändå...kanske...

Plzd2BeatU: Du fuckar nog upp min kort-karma tror jag, det märkte vi ju om inte minst i söndags så håll dig borta...åtminstone från de bord jag sitter vid. ;) Jag vete fan om vi någonsin faktiskt jobbade ihop men vi har varit på några ICA-relaterade fester tillsammans, jag har haft full koll på att hon är din tjej hela tiden. Jag snackade lite med henne på krogen förut om hur du fick mig att lägga den där stegen för ett år sedan eller något, hon var rätt trött på att höra hur stolt du var som hade fått mig att lägga den. ;) Inbjudan kommer, bara lugn, det är bara så jävla busy just nu med allt möjligt...klart vi ska styra upp det...

Joge: Ja, det känns som att det är nära nu, synd bara att båda aspirerar på samma instrument. Vi lär bli det första rockbandet bestående av endast två trummisar... :) Så om du också vill vara med på ett hörn så är det fritt fram på alla andra instrument...

Anonym sa...

Haha ok, tur att jag slipper trummorna då för maken till dålig taktkänsla och motorik har jag aldrig skådat :(

Tyvärr har jag snöat in på fiske nu, kan inte tänka på annat! Hör av mig om jag inte får...napp... :)

J-bone