måndag 11 augusti 2008

Nystart...

I och med framgångarna med pokern på sistone känner jag att det är dags för en nystart av bloggen, allting är sig likt men jag vill rensa arken för att bättre kunna blicka framåt. För att sammanfatta de senaste veckornas framgångar kan man ju bara konstatera att:

Satelliter spelade: 5
Platsvinster: 2
Cashningar: 2

Det måste ses som en ganska bra ROI och kan jag på något sätt upprätthålla den nivån går jag en fin höst och vinter till mötes, det vore inte alls fel om klonkformen fortsatte att hålla i sig. Onlinelirandet är dock en aning under isen då det mesta är åt skogen där, det som förut var min räddning är numera bara misär då jag inte alls får in samma flyt i PLO som jag är van vid. Jag börjar mer och mer dock mala på tanken att sätta igång en seriös satsning på cg-PLO, spara ihop en startrulle för att sedan köra stenhård och disciplinerad poker. Jag vet att jag är kapabel till det om jag bara lyckas bemästra actionbehovet(kan vara nog så svårt) och PLO är ju ett spel där det gäller att bemästra balansgången mellan succé och fiasko, det är ju så oerhört små marginaler. En annan riktigt intressant tanke(som jag helt sonika snott av Hansen) är att under en större turnering notera ner alla händer jag tilldelas och spelar för att sedan efteråt göra någon form av analys och "avslöjande" av min spelstil. Jag tror det kan bli riktigt kul och intressant, om inte för någon annan så i alla fall för mig själv då jag tror det skulle lära mig mycket om mitt egna spel. Vad säger ni? Visst låter det som en helt ok idé?

De turrar som jag satellitat mig till är alltså EPT-ligan på klubben och HPK Open, både eventen känns som väldigt intressanta happenings och jag längtar redan till att få deltaga. Jag har ju haft någorlunda acceptabla framgångar i liknande events tidigare(tänker Bruksmästerskapen) så jag är ju inte helt otestad i sammanhangen, kan liveformen hålla i sig i en månad eller två kan det bli riktigt bra...

Vad jag dock kommer att grinda framöver är Rock Band, jag har gett mig fan på att bemästra spelet och kommer att lägga ner ganska mycket tid på att försöka uppnå så hög grad av skills som det bara går för alla instrument. Sången känns ju ganska hopplös, hur ska jag som är totalt tondöv kunna börja låta som James "The God" Hetfield? I have no clue whatsoever... Jag ska försöka se till att hålla er uppdaterade om statusen på äventyren där och KANSKE(om tekniken tillåter) bjuda er på något klipp av undertecknad i full karriär med att massakrera skinnen.

Imorgon bär det av till Björkmans i Hallstahammar för att försöka få bilen reparerad, börjar bli trött på dess trilskande och min ovillkorslösa kärlek börjar trubbas av i kanterna. Jag hoppas hon också hittar tillbaka till storformen så att vi kan rida tillsammans mot solnedgången...

Grinddags...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker du ska göra en satsning...på PLO. Inte ironi. Du har en stil som lätt kommer kunna tilta m¨ånga. Om du ska göra en riktig seriös satsning så skaffa pokertracker med poker ace hud.

Niqlas tjatade som fan på mig att skaffa Hud, men jag sket som vanligt i det. När jag väl skaffade det efter flera månader ångrade jag mig direkt att jag inte lyssnat

Koivulainen sa...

Tackar för komplimangen, det vore kul att testa min lite provokativa stil på allvar och försöka ge alla fiskar därute en rejäl match om kosingen.

Jag måste nog införskaffa ett dylikt program, uppgradera mig själv lite vad gäller spelaranalys och så vidare. Mycket av analysen finns ju där utan att man tänker på det men det gör ju inte ont att få lite hårda fakta som analysgrund också. Vad kostar en licens?