torsdag 21 augusti 2008

R - O - C - K!

Sitter här lite småsvettig efter ett pass med Rock Band-trummorna och det börjar ta sig sa mordbrännaren, jag knäckte ikväll mitt första riktiga hinder på hard-nivån och så rann jag igenom fyra låtar till av bara farten. Det sjuka med hela konceptet är att fastän jag tror att jag inte lär mig ett skit så märker jag ju att jag klarar svårare och svårare passager hela tiden, varje pass slutar ju i frustration men sen när jag väl plockar upp pinnarna nästa gång är det som om kunskapen sjunkit in och det hela går lite lättare. Sick shit...

Jag har dock ett stort problem, mitt trumset glider iväg hela tiden i och med det ihärdiga baskaggedunkandet och det är förbannat jobbigt när jag mitt i låten upptäcker att setet hamnat halvvägs mellan mig och TVn. Någon som har något tips på hur jag ska göra? Sätta något av gummi under fötterna på setet eller? Mäkta irriterande i alla fall...

3 kommentarer:

Plzd2beatU sa...

Jag upplever samma jävla problem med trummorna.. Först löste jag det genom att under ett "freestyle" skita i det och dra tillbax trumsetet. Efter ett tag tröttnade jag dock och hämtade en badrumsmatta som jag petate in under trummorna.. så nu glider det inte lika mycket, men ändock lite grann.

Fint å se att du beställde All that remains skivan, finns många guldkorn där. Märkligt men rätt skönt att höra att någon faktiskt betalar för musiken idag.. önskar nästan att jag hade samma kurage men jag tycker det är på tok för dyrt med musik. Vill inte betala feta skivbolagdirektörers löner!
Undrar om man kan få tag på artisternas kontonummer och sätta in lite deg där istället? He he

Plzd2beatU sa...

Har precis avslutat en session på trummorna nu.. är helt fucking slut!

Jag gav till slut upp på "Run to the hills" på hard.. det är den sista låten jag har kvar där och jag hatar den av hela mitt hjärta.

NÄR jag väl klarar den ska jag aldrig mer spela den.. lovar!!

Har istället börjat köra på expert nu och rann faktiskt igenom de tre första seten utan större problem. Var bara en låt som gav mig lite besvär då den använder baskaggen på varje fucking not. Så efter halva låten var trumsetet uttrampat halvvägs till tv:n och jag bustade såklart. Blev förbannad och drog fram vardagsrumsbordet och ställde mellan trumsetet och tv-bänken vilket gjorde att trummorna inte rörde sig en millimeter efter det!! Då klarade jag låten ;) (ett litet tips eftersom du oxå har problem med att trummorna flyttar sig)

Koivulainen sa...

Jag måste hitta på någon lösning på trumglidningen och det blir väl något snarlikt, att sätta något jävligt tungt framför setet så att det inte rör sig en endaste tum när bankandet väl börjar. Jag tror inte att någon som inte har spelat Rock Band förstår magnituden på detta problem, vi snackar om liv och död...

Jag ser framemot den beställningen faktiskt, vill ge Slipknot en seriös genomlyssning men jag vill inte göra det förrän jag har texterna framför mig också så att jag får hela kitet tillgängligt. Nej, jag vet, jag är väl en utdöende ras av CD-älskare men jag känner att det inte är på riktigt om jag inte äger skivan. Det blir liksom på allvar då, man köper hela konceptet och tar in musiken och artisten på alla sätt.

Jag har läst på forumen att "Run To The Hills" är helvetisk så jag ser ju inte direkt framemot den, jag lyckades fastna i en till låt på gitarren igen och den känns än mer omöjlig än de tidigare men lite envishet och finsk sisu bär oftast långt. Fy fan, baskagge på VARJE not? Lär ju få en Belgian Blue-vad av det om inte annat...runkmuskel har man ju hört talas om men nu får vi alltså lära oss ordet Rock Band-muskel också...