måndag 18 augusti 2008

Godkänd kväll...

Jag kunde inte riktigt fullfölja schemat nedan men jag klarade i alla fall av diskande, matlådelagande samt gång vilket måste helt klart ses som godkänt eftersom gången ändå var ett av de tyngre oken att lyfta upp på axlarna. Efter att nyss ha duschat kändes det som att orken gick ur mig och sängen känns väldigt lockande just nu, helgens oregelbundna sömnrytm sätter sina spår och jag behöver verkligen vila upp mig. Något som faktiskt lockar i sängen är också boken jag läser just nu, "Den fjärde sanningen", som jag en gång fick rekommenderad av en kär kollega till mig på ICA och som jag fastnade för direkt när jag läste den första gången. Den handlar om diverse händelser i ett 1800-talets(tror jag) England där vi får följa fyra personers separata tolkningar av dessa händelser, vilket gör att sanningen byggs på hela tiden då vi får nya infallsvinklar på saker och ting. Jag kan starkt rekommendera den själv och nu läser jag alltså den för andra gången, den är minst lika bra som första gången och så påminner den ju mig om gamla och goda ICA-tider samtidigt...och det kan ju aldrig vara fel även om jag trivs mer än förträffligt i nuet...

Inga kommentarer: