torsdag 1 januari 2009

2009 - tonen är satt...

F-tta...F-TTA!!!! F----------TTTTTTTTAAAAAAA!!!!!!!!!!!

Jag kom hem från nyårsfirandet här på eftermiddagskvisten och var sugen på lite poker, hade tänkt tanka in en femhunka på Paradise för lite cg och eventuell €3,5k-garre senare på kvällskvisten...tills en viss Harju hoppar på mig för att "tipsa" om en 1k SEK-turre på SS som börjar 18.00. Efter många om och men väljer jag att regga mig, ni som är observanta ser ju att det här inlägget skrivs typ 18.20 så då förstår ni ganska väl vad som hänt. Jag lottas på samma bord som Jörgen(otroligt nog) men det har i och för sig ingen inverkan på det som komma skall, jag är ganska passiv från början och limpar med i en hand med 75o innan det höjs till 90 av en snubbe. Två till synar innan det bara är jag kvar att agera men jag hittar det sjuka viket pottoddsen till trots, floppen kommer 277 som grädde på moset och redan här börjar det kännas lite obehagligt. Några händer senare plockar jag upp J8spader i tidig position och återigen limpar jag med och så gör fyra-fem till innan det är BBs tur att prata, han slår upp det till 150 och jag tar synen tillsammans med två till. Floppen kommer A-hög med två spader och BB bettar ut 2/3 av potten, jag måste ta synen och alla andra viker. Turn levererar en 7spader och klonken är ett faktum, jag försöker fundera på hur jag ska utvinna max ur handen och bettar ut typ 2/5 av potten och får syn. River blankar med en Jhjärter men möjliggör också en stege med QK och motståndaren instaställer varpå jag lika instasynar hans ställ, bara för att se kräket visa upp K2spader. SÅ JÄVLA KALLT! Vilken jävla setup...och så var den kvällen förstörd...why why why. Jag kan inte se hur jag någonsin kan slinka den handen, rivern är ju perfekt för mig eftersom den ger två par till AJ och stegen som sagt och allt annat mellan himmel och jord. Hur ska jag kunna sätta honom på en färg OCKSÅ och som dessutom är högre än min med A:et ute?!? FUCK FUCK FUCK. Tack Harju för att du gav mitt år en bra inledning! ;) Tilten är total och tröttheten på livet kapital...

Nyårskvällen var i alla fall helt ok, den vistades som sagt hemma hos en polare i Upplands Väsby där det hade samlats fem vuxna och fyra barn för lite middag och smällande. Vi tog det relativt lugnt och körde lite RB till vissas glädje och andras sorg, sänggång blev det dock inte förrän 04.00 så jag är lite pömsig idag efter maratonspelandet på klubben natten innan. Inget ont som inte för något gott med sig, i och med uttåget ur Ivanhoe på SS så kan jag ju sova...jippiii! Det var ju värt att pröjsa 1000 SEK för den möjligheten för den skulle jag ju inte ha annars...eller...ehh, jo...FUCK!

Brudfronten är totalt fucked också, känns done with från min sida så det är bara att gräva ner sig än mer. FUCK!

FUCK FUCK FUCK FUCK FUCK FUCK FUCK!!! 2009 är det nya svarta!! FUCK!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är inte bitter...

Koivulainen sa...

Hehe, vadå? Jag förstår inte vad du pratar om. :)