torsdag 8 januari 2009

SÅ nära...

...att jag ramlade dit på blåstråle idag och då i form av en PS3:a, jag var till Media Markt för att införskaffa en men sjukt nog hade de slut på enheter och så här efteråt känns det ganska skönt för jag vet inte om jag tänkt igenom det hela fullt ut. Vi har ju de senaste veckorna sett hur det går när jag går för mycket på magkänslan och tänker för lite med stora huvudet och för mycket med det lilla, mycket mycket mycket illa... På så sätt känns det skönt att kunna varva ner lite och fundera igenom det hela ett varv till, det kändes som att jag höll på att dras in i någon form av tröstkonsumtion här och det kan ju aldrig vara bra. Det måste ju kännas rätt på alla plan och helheten måste finnas där(vänta nu, vem var det som sa det häromsistens? Hmmm...hmmm...)...fy fan, jag är inte bitter jag inte. : ) Mörkret börjar lätta, gott folk, så oroa er inte för mig men jag måste ju få raljera kring min egen misär...

Tog ett rejält RB-pass och jobbade upp en ordentlig svett i det hela, högerbenet börjar härdas sakta men säkert även om jag hade svårt att resa mig efter dagens session. Jag skulle prova "Eye Of The Tiger" på expert när det kommer någon ruta om någon extra spelning som jag bara trycker förbi, där sitter jag redo för lite soft trummande när Billy Idols "White Wedding" poppar igång med världens ös och baskaggetrummande utan dess like. Jag har tydligen triggat något extra set där man ska ragga fans eller whatever, helt oförberedd börjar jag trumma och fattar först en halvminut senare att det inte är "Eye Of The Tiger" jag lirar. Sjukt nog går det riktigt bra till en början tills det kommer ett sjukt parti mot slutet och jag torskar låten på 79%, jag gör dock ett nytt försök med min ursprungslåt men är så skadeskjuten i foten efter Billy Idol att jag knappt mäktar med låten. Jag lyckas dock klara låten i alla fall efter många och men, bara med fyra stjärnor i och för sig men det är även då jag upptäcker att stjärnorna registreras för sig i låthistoriken. Har du alltså knäckt en låt på säg medium och fått fem stjärnor så har låten fem stjärnor registrerat oavsett vilken nivå du lirar den på där du får färre stjärnor, i min värld trodde jag till exempel att fyra stjärnor på expert skulle vara mer värt än fem stjärnor på hard men så verkar det alltså inte vara. Det enda som ändras i och med svårighetsgrad är en bokstav innan låten, har du klarat den på hard står det ett "H" och om du klarar den på expert står det ett "X". Både stjärnorna och bokstäverna uppdateras ifall du överträffar dom men bara separat alltså, de har ingen koppling till varandra vilket är lite synd. Så har jag i alla fall förstått det och om jag har fel får någon gärna rätta mig...

De här små RB-sessionerna kan faktiskt vara lite värda ur träningssyfte eftersom jag ändå sitter en knapp timme och kör åt gången samtidigt som jag jobbar upp en svett, det passar bra med min fortsatta grötdiet som fick sig en ny injektion idag och jag känner mig taggad. Jag har liksom kapat alla sötsugsvener i min kropp på ren viljekraft och känner faktiskt inget sug alls, det bådar mer än gott inför framtiden och nu gäller det bara att öka motionsgraden också så är vi på god väg mot himmelriket.

Pokern är lugn även om the devilman himself(Harju) försökte lura med mig i SR på SS men jag höll emot, nu får jag istället sitta och ta emot rapporter från honom om hur han drar ut gång efter annan på de mest makalösa sätten. Han är ju ungefär som Obelix, han måste ha trillat i en turgryta någon gång i höstas och belönats med evig lycka i alla former av klonking contests. Sanslöst! Imponerande dock att formen upprätthålls och jag är helt övertygad om att det faktiskt finns lite real skills bakom allt klonkande... ;)

En dag kvar innan helgen är åter här, det känns som de här tre dagarna varit de längsta på länge och kortveckan tar även den ut sin rätt, ska dock bli riktigt skönt att samla sig lite i helgen igen för att sedan på måndag sparka igång vardagen på allvar. Jag ska styra upp lite innebandy och tennis för att fullfölja min hälsosatsning, här ska det inte sparas på något krut inte! Jo, förresten, kan berätta om en "skön" incident med pensionärstanten next door...i förra veckan fick jag ingivelsen att gå med min ansamlade reklamhög till återvinningen, nedpackat i en papperskasse börjar jag bära på skiten när papperskassen kraschar på loftgången. Ett av handtagen lossnar och jag skiter i att plocka upp det utan tar bara det sargade paketet i famnen och går iväg med eländet, på väg tillbaka noterar jag handtaget men tänker inte på att ta upp det utan tänker att det kommer nog att blåsa bort eller whatever. Nåväl, jag drar senare iväg och handlar och när jag väl kommer tillbaka ligger det sketna handtaget på min brevlåda! What the fuck, kärringjävel? Har hon inget bättre för sig än att spana på mig och sedan diskret tillrättavisa mig för mitt "övertramp"? Suck säger jag, var sugen att lägga handtagshelvetet i hennes brevlåda men det är inte värt att börja fucka runt med dessa tanter...bara låtsas som det regnar och behålla grannsämjan...motherfuckers...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är nog utan några större problem intresserad av en RB-Grind.

Koivulainen sa...

Sweet, då har alla tilltänkta snubbar visat sig positivt ställda till en grind. Nu ska jag bara kolla ett lämpligt datum med var och en så är vi på, sweet! :)