onsdag 7 januari 2009

Back in the squirrel wheel...

Det var fan inte så jobbigt som jag trodde, jag överlevde första dagen på jobbet och är inte överdrivet trött nu heller. Ingen är mer överraskad än vad jag är men det kanske beror på min sömnkoma som jag idkat de senaste dagarna, den ger effekt nu och jag känner hur min lite slokade tuppkam sakta börjar räta på sig. Det är inte kul när ens manlighet blir påpissad men det som inte dödar härdar, det viktiga är ju hur snabbt man är på fötter igen och tro på fan om inte mina ben börjar röra sig likt MC Hammers i videon "U can't touch this"... Jag vill bara hoppa upp och börja sprätta runt pekandes mot mitt skrev skrikandes "U can't touch this!" åt hela världen, fast jag kommer ju på att det är ju det jag egentligen vill! Jag får väl göra helikoptern istället och mässa "U can touch this! Please do!", det blir ju dock inte mycket till helikopter utan snarare en minifläkt eller något. Nåväl, nog om det...

Grötdieten fortsätter stenhårt, jag intog en delikat och kostmässigt rättproportionerad middag idag och den bestod av en tallrik havregrynsgröt, lite light-Yoggi till, en fullkornsmacka samt Ramlösa granatäpple som reserv. Det hela avslutades med en kopp kaffe, kan det bli bättre? Banne mig första gången någonsin som jag dricker kaffe hemmavid själv och helt apropå, det är stora ting i rörelse nu. Nej, jag reste mig inte... Jag känner mig jävligt fokuserad nu i alla fall och alla former av kaloristarka tillhyggen är strikt förbjudna i tankeväg, suget finns inte ens så det är inga problem att hålla "abstinensen" under kontroll. Jag ska kanske dock inte dra för stora växlar då jag är inne på dag två eller tre av projektet men en sämre början kunde man ju ha fått, nu gäller det bara att öka så sakteliga för en hög lägsta-nivå.

Jag fortsätter fascineras av Spotify, ett så enkelt men genialt program och en guldgruva för oss musikälskare då vi har allt bara några knapptryck bort. Jag har börjat lyssna på en massa gammal obskyr musik som jag nästan förträngt att jag lyssnat på, även om jag har många av skivorna i hyllan. Det blir så mycket enklare att bara klicka fram låtarna via programmet istället för att gå och plocka fram skivan, jag kommer dock inte att överge min konsumtion av CDn inom den närmsta framtiden. Jag ser bara Spotify som ett grymt musikupptäckar-instrument och vad är inte häftigare än att snubbla på ett nytt band som man faller pladask för bara för att sedan köpa skivan och lyssna igenom den gång efter annan samtidigt som man studerar låthäftet? Jag vet, jag är störd...

Jag tankade ju in en femhunka igår mot allt bättre vetande på SS och lyckades hålla den levande tills runt 20.00 ikväll men sedan gav tålamodet upp, jag orkar inte slåss mot alla fiskar på SS. De kommer i stim och hoppar på en likt ett gäng konflikträdda skinheads som spöar en rullatorbunden jugge eller något, de är så fega de små liven. Jag vet inte hur många brutala utdragningar jag åkte på och den ena sjuka synen efter den andra krossade alla mina drömmar om någon positiv förvaltning av mina surt förvärvade kronor, som mest var jag väl uppe på runt 700 kr men de betades snabbt ner och speciellt efter att jag hamnat på samma bord som Guldbrallan 2 d.v.s. ilCustode a.k.a. Harju. Sällan skådat slag den gossen är i, nu satt han och lattjo-spelade PLO-cg och shit vad han klonkade! Han var värre än vad jag var i mina fornstora dagar när jag krossade PLO på SS, han synade brutala all-ins på floppen med enbart hålstegsklonk mot både set och färgdrag och you name it men tror ni inte han sätter sin out och dodgar alla bullets. På tio minuter gick han från 200 till 600 kr och det genom att slakta typ tre snubbar på vägen, jag blev så äcklad att jag var tvungen att lämna bordet och kasta bort mina sista slantar på sngs och turrar. Jag önskar jag fick låna lite av hans Kung Midas-känsla...

White Zombie är ett grovt underskattat band, kolla upp dom om ni får tillfälle...bara så ni vet...

Jag kom på en till punkt på årets-listan:

Årets TV-serie: Det här året delas det av två serier, nämligen Genetarion Kill och True Blood. Kommentarer överflödiga, har ni inte upptäckt dessa än är det stor tid att ni gör det. Punkt slut.

Jaha, nog svamlat för idag eller? Jag såg att min fina attraktions-enkät var avslutad nu och sex personer bemödade sig att rösta varav fem tycker att jag är äckligt het. Min teori är att de som röstade på det alternativet bara läste första ordet och nöjde sig med det... : )

Inga kommentarer: