torsdag 15 januari 2009

Den enes bröd, den andres säd...

Då var bilen färdigservad för den här gången och som tur var så gick det inte ens i närheten på några 4 000 kr utan endast skamligt billiga 3 968 kr, prisade vare bilverkstäderna och deras eminenta mekaniker. Vilken jävla buffel-och-båg-verksamhet det är, hur fan ska jag ens kunna kolla att de gjort något? Visst, det står att de bytt några remmar hit och dit och lite olja men hur ska jag kunna verifiera detta? Hur ska jag kunna bekräfta att de inte suttit och runkat på sin personaltoalett till någon gammal FIB-Aktuellt i ett par timmar som de sedan fakturerat mig? Snacka om en bransch med noll trovärdighet i mina ögon, det finns ju ingen som helst möjlighet för en vanlig Svensson att kunna kontrollera att det som skulle ha blivit gjort verkligen har blivit gjort och även blivit gjort på ett korrekt sätt. En hantverkare i huset kan du ju se resultatet av när han/hon smällt upp lite kakel eller vad som helst, om jag öppnar huven på bilen eller kryper in under den kommer jag inte att kunna konstatera något annat än att jag antagligen fått olja på min skjorta. Fuck that. Nej, en jävla hög med skojare är de...

Puh, så, nu fick jag steama av mig lite...det känns genast lite bättre och en liten utandningssuck får markera slutet på den lilla svadan. Utöver denna härliga händelse för dagen finns det inte så oerhört mycket mer exalterande att berätta, jag har fortsatt min RB-grind och har nu lyckats låsa upp alla arenor i RB2 så snart har jag låst upp alla låtar också på hard-nivån. Jag lyckas få mellan 95-100% på de flesta låtar så nu börjar det nog bli snart dags att kliva upp på expert-nivån igen och börja grinda den, det som är bra att jag inte behöver låsa upp låtarna igen utan jag kan köra vilka jag vill men bara välja den svårare skicklighetsgraden. Riktigt sweet. Jag börjar bli lite mörkrädd för min egna förmåga att ibland hänga med i trumpartier utan att fatta hur jag gjorde men det måste ju ses som ett klart framsteg, det är ju så det ska vara i slutändan...att allt bara kommer reaktionsmässigt utan eftertanke. Brother's got rhythm så att säga...

Bara en dag kvar till helgen och den är mer efterlängtad än på länge, morgondagens kvällning kommer att ägnas åt allmänt softande medan det mesta lutar åt ett besök hos en polare med utomhusjacuzzi på lördagen. Det blir att slänga med sig en flaska Baccardi Apple och lite Sprite zero samt ett par badbrallor, sedan kommer Kung Bore att bekämpas med alkoholrika ångor så gott det går natten lång. Jag ser riktigt framemot det och bara ta en soft supa-och-snacka-kväll med polaren, förhoppningsvis går det lite bättre än den softa supa-och-snacka-kvällen jag hade i förra helgen. Nästa helg blir nog än mer uppbokad, då är det ju som sagt ICA-relaterade begivenheten på fredagen och på lördagen lutar det åt utgång med jacuzzi-polaren i Stockholm. Skönt när det börjar rulla på med lite festaktiviteter igen, jag känner mig lite utsvulten på sådant då det var ett bra tag sedan jag var ute och svirade på allvar.

Pokern fortsatt av, grötätandet fortsatt på.

4 kommentarer:

Nicklas sa...

acardi apple och razz är sinnessjukt gott. Riktigt manlig dricka är det också :)

Koivulainen sa...

Barbafish: Jag brukar säga att det är extra manligt att dricka Razz och Apple, om det nu anses omanligt av gemene man att dricka det nyss nämnda så borde det ju vara oerhört manligt att kunna dricka det och FORTFARANDE vara så manlig som jag är. Eller hur? I rest my case.

Nicklas sa...

Jag håller med, vem fan bryr sig om image. Ör det gott så är det gott.. och gott som fan är det.

Koivulainen sa...

Image is nothing, thirst is everything. :)