lördag 24 januari 2009

After after-work...

Såja, då var lördagen här och det bär alldeles strax av mot Stockholmshållet till för fortsatt socialt umgänge i alkoholens tecken, det ser ju inte alltför ljust ut väderleksmässigt men jag får se till att hålla foten lätt på gasen. Gårdagskvällen kan jag ju rekapitulera som en succé, det var väldans trevligt hela vägen och även om jag var hemma "redan" till 23-snåret så var det oerhört trevliga fyra timmar som tillbringades ute i Västerås pub- och restaurangvärld. Vi började på Pitcher's där vi intog en trerätters som matmässigt var helt ok men servicen var under all kritik, större förvirring får man leta efter. Vi beställde först lite tilltugg som vi tänkte oss att knapra på tills huvudrätten kom men icke sa nicke, de serverade tilltuggen EFTER att huvudrätten serverats. Världsklass säger jag...och på den vägen fortsatte det, vi hade nog fyra olika servitriser/servitörer som den ena efter den andra agerade katastrofalt. En av tjejerna i sällskapet ville ha mer rött vin men visste inte vad det var för sort hon drack så hon frågade servitören ifall han visste, hans reptilsnabba svar var "Ja, det ser ju ut som ett glas rött.". Genialt, käre Watson, genialt. Nåväl, efter ett par timmar där kände vi att det var dags att dra vidare och vi hann beta av Bishops Arms och Bill & Bob innan vi hittade plats på Tabazco, det verkade som halva Västerås var ute den här kvällen. Väl där satt vi och sippade på lite drinkar en stund innan vi till slut gav upp för kvällen, jag ser redan framemot nästa gettogether för det här kändes som något som i allra högsta grad bör fortsätta bedrivas.

Idag sov jag bra länge innan jag orkade pallra mig upp, det är ju så oerhört skönt att ligga och dra sig i all oändlighet men det innebär ju att jag inte hunnit med så mycket alls idag mer än att förbereda min avfärd. Jag hann dock med att kolla in de två nya avsnitten av Lost och det tar sig helt ok den här säsongen, tro det eller ej, även om första avsnittet känns lite rörigt till en början innan man fattar konceptet. Förhoppningsvis blir det här den sista säsongen och att de samtidigt ser till att knyta ihop alla trådar så vi kan stänga Lost-butiken once-and-for-all...

Nej, jag lär börjar röra på mig och på grund av mina sociala äventyr blir ju pokern lidande den här helgen så det blir inget som helst spel utan nästa event blir först på måndag då deltävling två av onlineligan avgörs. Jag ska ta revansch på E.M.D. och få dom att gråta som de småglin de är...ta hand om er, people...

Inga kommentarer: