måndag 12 januari 2009

Blå blå strålar och sprit...

Jaha, då är det väl dags för en ny sit-rep då och det har väl hänt lite grann i alla fall, när jag lämnade er senast var jag alltså på väg till en polare med en bag-in-box och snacksaligt humör. Jag anade dock lite oråd eftersom jag efter två glas på hemmaplan kände mig ovanligt snurrig men den korta promenaden till polaren rensade dom farhågorna för ögonblicket, väl där började vi pimpla ganska fort och redan efter en dryg timme känner jag mig redigt dragen trots att intaget bara varit i form av vin. Efter en stund ställer polaren fram en grogg och jag börjar pimpla på den så sakteliga, efter ännu en stund till dyker det upp några tjejer och jag känner mig helt väck. Jag är klar i medvetandet men kan knappt formulera en enda mening, sitter mest och nickar med och ler och är allmänt bedårande. Sedan bär det bara av utför trots att intaget som sagt fortsatt bara är vin(bortsett från EN grogg då), innan jag visste ordet av låg jag och hulkade på toa. Så kan det gå när haspen inte är på, jag fattar inte var det kom ifrån då jag knappast drack mycket. En flaska vin brukar jag bli lite lätt salongsberusad på och här blev jag totaldyng på motsvarande, tror nästan vinet stått och jäst till sig eftersom det stått här i hyllan i fyra månader eller något. Jaja, skumt var det och jag var lagom pigg på söndagen när det skulle bära av till Hallsta för poker...

Jag plockade upp Rille på vägen och väl framme kunde vi konstatera ett monstruöst startfält på 48 lirare eller något, oerhört många för en icke-GP turre. Jag får ett intressant bord med Jörgen, Rille och Lubban som de mest spelglada filurerna och Lubban sätter ribban direkt när han i en av de första potterna mot mig ger mig epitet "Hallstas största tomte". Det tar jag som en komplimang eftersom mitt mål är ju att verka helt ofarlig och sedan ta motståndarna med brallorna nere, den här gången fick dock fisk-Lubban mig på kroken med sitt oortodoxa spel. Jag har AQ och höjer upp det med syn från honom, floppen kommer AT8 eller något. Jag bettar ut och han instasynar, turn är en sexa och båda checkar varpå rivern blottar en Q. Nu bettar jag ut mitt tvåpar bara för att få ett omslag emot mig, jag funderar ju inte på annat än syn eller fold i det läget och det ligger dessutom en spaderfärg ute. Jag försöker snacka lite med Lubban för att få lite tells men han säger inte så mycket direkt, jag spekulerar vilt kring hans händer och jag tror definitivt inte på spader och vill inte tro på KJ även om det är i princip de händer han kan slå om med. På floppen satte jag honom på ett Ax där han tvåparat med sin halvdåliga kicker, det var i alla fall det enda jag kunde tänka mig med tanke på hans snabba och till synes säkra syn. Till slut väljer jag att göra en crying call och nog har ärkefisken : ) KJ för en rivrad stege, well played är väl allt jag kan säga i det läget...not.

Lubban visar en stund senare på äcklig känsla för spelet när han på en Q-hög flopp synar Jörgens all-in med 44 bara för att se Jörgen vika upp KK, det eminenta spelet belönas med en 4:a på turn och Jörgen är ute. Lubban fortsätter att totaldominera bordet men tyvärr hinner jag inte utnyttja det då jag har en väldigt kall dag, jag limpar med T7klöver och Lubban och Rille ser floppen tillsammans med mig. Den kommer typ 973 och Rille bettar ut, både jag och Lubban tar synen och turn kommer en sjua till. Rille bettar ut igen(jag tror det var Rille som ledde ut hela tiden men minnet kan bedra) och jag instaställer, Lubban viker och Rille börjar fundera. Jag hör ju på hans snack att han också har en sjua men han är rädd för högre kicker, till slut synar han med J7 och jag är ute då turn och river blankar. Jag försöker med ett desperat "split pot" efter rivern men Rille är för rutinerad för att gå på den... :)

Jag pyser hemåt och kikar på lite fotboll istället och ser Man Utd piska Chelsea duktigt, Liverpool börjar leva farligt i toppen men det är ju inte direkt oväntat när de aldrig kan spöa skitgäng så som Stoke. Jaja, vem orkar bry sig? Tills kvällningen reggar jag mig till SR på SS också för lite tröstspel, det börjar bra och jag hänger med en bra bit in i turren med bra stack tills Tomten börjar raila och komma med råd. Han lyckas få mig att överspela pocket-sexor där jag går från dubbla avg till nästintill utslagning, ska dock inte skylla allt på honom då jag har en fri vilja också men jag var på väg att lägga efter ett omslag på floppen men han yrkade på all-in och det blev det. Den andre hade KK och så var det roliga slut, jag lyckas dock bygga upp min stack till avg igen innan jag till slut åker på några smällar och blir slutgiltigt eliminerad. Det var lite synd för det kändes bra fram till 66-handen men det är bara att ta nya tag och komma igen...

Rock Band är hett just nu, kör det varje dag och skillsen börjar sitta och idag lyckades jag faktiskt relativt lätt klara av "...And Justice For All" på hard vilket kändes som en ganska tung uppgift för inte alltför länge sen. Nu är det ju inget att komma med då herr Plzd2BeatU tar den på expert men jag känner att jag är på g, dubbelkaggarna börjar sitta mer och mer och även ryggmärgsspelandet där jag ibland inte fattar hur jag egentligen hinner med. Jag försöker febrilt låsa upp alla låtar tills nästa fredag då jag ska på fest med några gamla ICA-kollegor, det är ju bra ifall utbudet är så stort som möjligt då några av deltagarna är väldigt kinkiga på musik och speciellt rock. Spelet blir fan roligare och roligare ju mer man spelar och den som ännu inte upptäckt charmen med det hela bör genast prova, ni kommer att fastna...I promise. Jag såg förresten att det är ett nytt Hero-koncept på gång i vår, nämligen...håll i er nu...DJ Hero. Det ska tydligen komma ett DJ Tiesto Hero, hur fan går det till? Ska man ha en vinylspelare som man scratchar på till det eller? Ska bli jävligt intressant att se hur de hade tänkt lösa det hela...det blir väl som vi skojade på nyårsfesten snart, att det kommer alla möjliga Hero-varianter. Typ Folkmusik Hero där det ingår flöjt, munspel, tvättbräda och triangel....en storsäljare, eller vad tror ni?

Som sagt, jag köpte ju PS3 i lördags och är väl hyfsat nöjd med det hela än så länge men jag har ju inte hunnit kolla på någon film än då jag endast köpte "Black Hawk Down" för att kolla in kvallen. Spelmässigt har jag lirat Little Big Planet och måste säga att det speciellt är genialt barnsligt och underfundigt, helt absurd stämning i spelet och alla detaljer gör att man bara blir kär i det. En klassiker, kort och gott. Metal Gear Solid 4 har jag inte hunnit lira alltför mycket men där vet jag ju mer vad har att vänta så jag sparar på den karamellen ett tag, det kommer väl mörka dagar här i januari och februari som kan fyllas av lite Snake-smygande. Nu gäller det bara att börja köpa lite rullar igen då så ni som är intresserade kan ju kolla in min DVD-samling och höra av er ifall ni är intresserade av något:

http://www.discshop.se/hem/koivulainen/

Lösenordet är Robert.

Det var väl det tror jag, livet börjar återigen sätta sig i sina gamla hjulspår efter ledigheterna och upplevelserna så det är väl bara att börja jogga så smått i hjulet. Det goda med det är att jag kommit in i mina gamla TV-serietittarrutiner också så jag har börjat plöja undan en del av det arkiverade materialet. Jag är snart klar med Prison Break som ballat ur helt i mina ögon och jag hoppas de avslutar serien snarast, den är inte värd ett enda avsnitt till...sicket skräp. 24 började igår igen och jag har tankat de två första avsnitten där jag kollat in cirka en kvart av det första, det verkar lovande med en Jack Bauer i högform. Dexter plöjde jag klart i helgen så nu kan jag skriva av den för ett tag, jag har bara följande kvar att plöja:

CSI:NY
CSI:Miami
Sons Of Anarchy
The Unit
Numb3rs
The Shield
Californication
Heroes
o.s.v...

Det finns att göra som ni märker så jag lär väl återgå till min ack så spännande verklighet, see you on the other side...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Finnar ska dricka "prit" och inget annat. Skyll dig själv...

Anonym sa...

Tack för alla de fina orden :o)/LUBBAN "totaldomineraren"

Koivulainen sa...

Wettis: Anytime, anywhere. The game is on, roll in the shots. :)

Lubban: Det var så lite så, du är värd varenda bokstav. ;) Måste ju ge igen lite när du kallar mig för Hallsta största tomte... :P