tisdag 6 januari 2009

Today I feel Blu...

...Ray. Jag har nu allvarligt börjat fundera på att införskaffa en Blu Ray-spelare och sett till mina tidigare track records innebär det att jag med 99,9% sannolikhet kommer att inneha en dylik inom en vecka. Jag var hos en f.d. kollega i förra veckan och fick där se Blu Ray in action, det var en fröjd för ögat att se vilken skillnad det var mot DVDn och även om jag var lite skeptisk till hennes snubbes kommentar om att "Har man väl sett det här har man svårt att gå tillbaka till DVD." så köper jag det fullt ut nu efter lite smältande av faktat. Mitt största problem nu är bara att veta vad jag ska satsa på för märke och modell, jag har surfat runt lite men känner mig ganska lost så ifall någon sitter inne med någon som helst kunskap inom ämnet får ni gärna tipsa mig. Jag fick ju bra investeringstips förra gången jag var i tekniska bryderier med mina multipla HDMI-kontakter... : ) Jag vet bara att jag inte kommer att köpa en Philips då jag haft en av deras DVD-modeller som krånglat från första dagen jag köpte den och ändå har jag haft tålamod med den i typ tre-fyra år, den slår bara av sig själv titt som tätt och är jävligt seg i största allmänhet.

Jag har idag återigen sovit till 14.30 på eftermiddagen och jag tror det är tredje eller fjärde dagen i rad jag gör det, ändå går jag inte och lägger mig senare än 01.00 om kvällarna...jag måste banne mig vara riktigt utpumpad efter allt som varit under "ledigheten". Jobbet börjar imorgon så det blir andra bullar nu, måste upp 05.45 så jag räknar inte med alltför många timmars sömn inatt men det gör inte så mycket. Det ska bli skönt att få rutin i vardagen igen och få lite annat att tänka på istället för att gå här hemma och dröna ner sig i någon slags miserabel koma, behöver få lite social kontakt igen för att hitta tillbaka till verkligheten. Det ska ärligt bli skönt att hoppa in i ekorrhjulet igen, jag ska göra mitt bästa för att maxa på alla fronter i år...

Grötdieten är påbörjad nu och det känns också bra, att jag verkligen ska försöka ta tag i de bitarna och droppa x kg så fort som möjligt men jag vill betona att jag inte sätter någon press på mig för då är jag säker på att det fallerar. Det får komma i den takt det känns bra, jag tar små steg framåt hela tiden och försöker styra upp del för del så får vi se... Dagen har annars ägnats åt att plöja av säsong tre av Dexter och det avklarades precis, ett TV-seriemässigt problem mindre att bry sig om men som jag sagt tidigare finns det en oändlig källa att ta av. Hårt att vara TV-narkoman men jag är riktigt glad över Internets intåg för jag skulle inte palla att jaga serierna på TVn d.v.s. lägga upp ett schema för varje kväll så jag inte missar avsnitten. Det är guld att kunna tanka och kolla när man känner för det, då kan man plöja fem avsnitt på en gång ifall det känns bra eller bara låta de ligga i veckor. Me like.

Ingen poker idag, hittills i alla fall är väl bäst att tillägga då jag starkt funderar på att slänga in en femhunka på SS för att avsluta ledigheten med lite slaskande. Jag borde låta bli sett ur alla hänseenden men vi får se, jag är ju inte mer eller mindre än en man...det kliar ju lite i tarmen. Jag har grindat lite RB idag också och börjar känna att jag helt klart har hard-nivån under kontroll även om jag är långt från femstjärnig på alla låtar, det känns också som att RB2 har lite lättare låtar än RB1 men det kan ju vara för att jag är lite mer rutinerad också. Jag måste se till att styra upp en RB-grindkväll, några intresserade? Plzd2BeatU, Niqlas, iwer? Måste ju giga lite...

I cracked my head and broke my heart...see you on the other side, folks!

7 kommentarer:

Plzd2beatU sa...

Köp en PS3:a ffs om du ska ha blu-ray =)
Så får du en optimal mediastreamer och den bästa spelkonsollen med!!

Du vet att jag är på när det gäller RB-kväll.. bara att säga till (måste dock kolla med frugan först eftersom vi precis fått tillökning som du känner till) =)

Koivulainen sa...

Våga vägra PS3! :) Tyvärr har jag väl läst att de ska ha en av de bättre blåstrålespelarna i sin maskin...men jag kommer nog inte sträcka mig så långt att jag köper en PS3:a för det.

Japp, jag har full koll på tillökningarna och ska se om vi inte kan få med oss de andra stjärnorna också.

Nicklas sa...

Liksom inget snack.. du ska ha en PS3. Vad är det för fjantigt våga vägra Ps3?? :) Du gillar, spel, du gillar film, du ska köpa en bluerayspelare.. Du gör ju bort dig om du köper nåt annat än en PS3. Enda nackdelen är att den är lite större och klumpigare,, men alla andra fördelar överväger.

Sen så är jag gärna med på en rockbandjamsession såklart. :)

Koivulainen sa...

Jag har ju surfat runt lite och de flesta anser ju att PS3:an är mest prisvärd om man också är intresserad av spelinslaget MEN jag har ju X360 redan och behöver inget mer spelinslag. Det skulle innebär att istället för runt 5k som jag skulle få ge för PS3 så kan jag köpa en bra ren BR-spelare för runt 3-4k och samtidigt få lite pengar över för lite filmer t.ex. Låter inte det som en bättre idé eller är jag helt ute och cyklar? Det känns ju lite overkill att ha både en X360 OCH en PS3...

VinnieGans sa...

Sälja x-box:et och köpa ps3 såklart.

Nicklas sa...

Klart du ska ha båda! De kompletterar ju varandra. Det kommer ju en hel del spel det här året som du kan tänkas gilla som är PS3-exklusiva. Jag tänker främst på Final Fantasy XII, nya Resident Evil, kanske Gran Turismo 5 osv.. Och när du ändå öppnar plånboken.. köp en Wii(Du gillar ju precis som jag lite mer barnsliga spel också) med Wii fitness så har du alla behov upptäckta och löser motionsbiten i samma svep. :)

Och kom ihåg, en äkta nörd har alltid mer än en konsol!! (Gammalt (stereo-)djungelordspråk)).

Koivulainen sa...

Inte för att vara den, Barbafish, men alla spel du radar upp(bortsett från GT5) ska komma till X360. :P De titlar som eventuellt kan kittla mitt intresse är ju MGS4 och LBP som verkligen är exklusiva till PS3 även om det snackats om att MGS4 ska komma till X360 också. Sen finns ju även Resistance och Killzone men de har jag liksom inte bekantat mig med alltför mycket...

Det tragiska är att jag ska ut till Mediamarkt alldeles snart och det skulle inte alls förvåna mig om jag kom hem med en PS3:a med nyss nämnda spel och några filmer till. Usch, får ju magknip när jag bara tänker på det... :)