lördag 17 januari 2009

Midnattsmelankoli...

Jag sitter här och lyssnar på Enrique Iglesias och hans låt "Love To See You Cry", då förstår ni vilken nivå det är på nu när klockan precis passerat midnatten mellan ännu en lördag och söndag. Jag är nyss hemkommen från besöket hos polaren i Upplands-Väsby och jag vet inte vad det är men bilkörning får mig i ett känslomässigt tillstånd som jag inte riktigt fattar något av, jag antar att det är lugnet och stunden av total ensamhet kombinerat med färden från en plats till en annan som får tankar och känslor att rusa. Det är som att för ett ögonblick befinna sig i någon form av verklighetsbubbla där inget annat existerar än jag och jag själv, en riktigt skön känsla men även något som försätter mig i en viss sinnesstämning. Det kan ju ha att göra med att jag även passerade en viss Uppsala-skylt på vägen, vem vet...nattmörkret gör ju sitt till också, det måste ju tilläggas då jag är något av en nattmänniska. Det är då jag känner att jag är i mitt esse och mitt naturliga habitat, jag måste nog ha varit som Bill i "True Blood" i mitt förra liv d.v.s. en riktig (blood)sucker. Det är något med tystnaden och ron som ligger i luften nattetid, det är skönt att bara vara och insupa allting...me like...

Gårdagskvällen blev ungefär som mina fredagskvällar brukar bli, jag kom hem och var uppe i ett par timmar innan jag tänkte mig ta en powernap som förvandlades till en superpowernap då jag vaknade 22.30. Grattis, det var den fredagen! Jag mäktade med att vara uppe i några timmar i alla fall och dona innan jag gick och la mig igen, sjukt nog sov jag till 11.00 vilket fall som. Väl uppe käkar jag frukost och donar lite till bara för att återigen hitta till sängen, inte förrän 14.00 mäktar jag med att gå upp för dagen. Jag fattar inte vad det är med mig, jag verkar ju vara helt jävla slut om jag måste sova så mycket som jag gör. Nog för att det i veckan inte blev alltför mycket sömn men det här börjar bli extremt, till och med för mig... På sena eftermiddagen började jag alltså rulla mot Upplands-Väsby och det som i mina ursprungstankar skulle bli en drinkkväll med övernattning slutade bara med ett provbad i polarens jacuzzi innan det bar hemåt efter lite ytterligare snackande. Skönt det då jag imorgon ska iväg till mor och far för att fira av mor på hennes födelsedag, sedan måste jag hem och städa för det kommer några sketna hantverkare hit på måndag för att kolla ventilation och avlopp på beställning av styrelsen för bostadsrättsföreningen. Orka.

På vägen hem från Stockholm blinkade en jävla massa bilar sina hellysen åt mig bakifrån och jag fattade inget eftersom bilen funkade som den skulle, tyckte jag. Jag stannade ändå och kollade lampor men såg inget som var onaturligt, det kan dock med all säkerhet bara jag och min okunnighet för uppenbarligen var det något galet då de blinkade konstant. Jag får kolla med far min imorgon för jag är totalt jävla okunnig inom området, jag vet att det ska lysa och det gör det men vilka lampor som gäller när orkar jag inte ens bekymra mig om. De där genomgångarna som jag fick lära mig på körskolan är ju som förträngda, vem bryr sig liksom? Jag lär väl märka om det är något som är galet...

Ingen poker imorgon för min del, det är ju GP-premiär på klubben men jag orkar/hinner inte och skiter i det hela för att ägna mig åt lägenhets- och själavård. Jag längtar som fan till nästa helg då det alltså verkar bli dubbla partydagar, jag hoppas på kvalitativt festande då det var länge sen och förutsättningarna är goda för båda kvällarna. Jag måste dock försöka styra upp en utgång på hemmaplan snart också, det var ju ett tag sedan jag befläckade BMBs dansgolv med mitt smutsiga lekamen. Nej, nu måste jag nog gå och bajsa...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Robban, du har nog dimljuset påslaget. //Martin Strand

Koivulainen sa...

Fan, herr Strand, det var inte igår inte. :) Allt väl på ICA(för du håller väl hus där fortfarande?)? Vi får ta och styra upp lite homegame igen, var ju trevligt de få gånger vi fick till det...

Jag vete fan om det var dimljusen heller för jag tyckte jag hade dom avslagna, det var först när jag slog på dom som blinkandena/hellysandet slutade. Jag kollade alla ljus med far min idag och det var ok så jag vet inte, de kanske försökte få mig att stanna för att sedan råna mig. :)

Anonym sa...

Ok, hoppas han hittar det. Vi kör en freezeout på lördag men jag såg att du har en körig helg framför dig. Ring om du är intresserad annars vt Wettis vad såm gäller.
ICA är sig likt men vem är ladyn du skriver om och tydligen ringer för mycket?

Koivulainen sa...

Helgen är nog fucked som det ser ut men klart jag kan vara intresserad vid senare tillfälle(n), bara att lägga ett mess eller något.

Ladyn var en lady en väldigt kort och intensiv stund men är ej längre mer än ett minne blott. :)