söndag 18 januari 2009

Sunk-söndag...

Idag har det varit en ganska avslagen avslutning på veckan då jag inte gjort många knop, efter att ha vaknat vid 11.00-snåret plöjde jag några TV-serieavsnitt innan jag tog bilen för vidare färd till föräldrarna. Väl framme visade det sig att de redan ätit trots att jag fått 14.00 som rikttid, det var bara att sätta sig solokvist och tugga i sig lite lasagne. Efter lite socialt umgänge bar det av hemåt igen med lite matinförskaffning på vägen, sedan har eftermiddagen och kvällen ägnats ömsom åt avloppsrensning och ömsom åt sovande. Avloppsrensning då det ska komma förbi hantverkare imorgon och inspektera diverse grejer i lägenheten på uppdrag av bostadsrättsföreningsstyrelsen(kort ord), orka med det men lär ju i alla fall göra det de förväntar sig. Nu är det bara någon timme kvar innan kudden ska nannas igen, gotta love it...

Jag hoppade ju över GP-premiären i Hallsta idag och det kliade ganska bra i tarmen när jag var i trakterna, jag lyckades ju till och med springa på allas vår Lubban i sällskap med Dawod och någon ny lirare på byn i Hallsta och då insåg jag ju att det var bra värde i turren. ;) Jag såg nyss att herr Ahlbom lyckades ta sin första viktoria och det är bara att välkomna honom in i vinnarklubben, det är inte så många old-timers kvar i losersklubben längre även om jag länge var en hedersmedlem i den. Jag såg att schemat var ganska späckat med satellitturrar på klubben framöver, vi får se hur många av dessa som hinns med och hur ekonomin artar sig framöver men suget börjar kännas mer och mer akut. Nästa helg ser ju dock ut att bli fetingkörd ur den aspekten med tanke på de kvällsliga aktiviteter som jag planerar att företa mig, jag prioriterar fylla före floppar just nu faktiskt...

Billysena fungerade utmärkt kunde jag och far konstatera idag så jag vete fan vad ligisterna på E18 från Stockholm ville igår egentligen, kan ju ha varit något försök till rån eller liknande om de nu ville få mig att stanna genom att blinka/lysa med helljusen. Who knows och who cares...

Fan, efter att ha rensat golvbrunnen i duschen luktar det avlopp i hela lägenheten...skiten som satt där måste ha blockat odörerna från huvudledningen eller något. Yuck!

Ja, just det, höll på att glömma att två filmer avverkats:

Titel: Bolt
Genre: Animerat

Filmen handlar om en tjej och en hund som spelar in en actionfylld TV-serie där de agerar ett omaka agentpar som kämpar mot en ondskefull skurk, enda problemet är att hunden tror att det är på riktigt och att han besitter superkrafter. När tjejen kidnappas i ett avsnitt tror hunden att hon försvunnit på riktigt och sticker därför iväg efter de som han tror har tagit henne, efter det följer ett äventyr över stora delar av USA där hunden Bolt springer på den ena skumma karaktären efter den andra. Jag måste säga att jag gillar duvorna som är med i filmen, de har verkligen lyckats få till dessa som sköna mafiosotyper och rörelseschemat är obetalbart. Som film är den helt ok, så där lagom underhållande lördagsfilm där det inte bjuds på några större överraskningar utan allting är mest business as usual. Humorn är helt ok även om jag aldrig direkt skrattar högt utan fnissar bara lite grann, måste dock erkänna att i slutet lyckas de med att tvinga fram en klump i halsen på mig då det blir lite emotionellt. Så pass manlig är jag...

Betyg: R R R

-------------
Titel: The Chronicles Of Narnia - Prince Caspian
Genre: Actiondrama

En fortsättning på den relativt framgångsrika första filmen om den vita häxan och det hela går väl i någon slags Harry Potter-anda med lillgamla barn som ska spela hjältar, det är ju ändå klassiska barnböcker denna bygger på. Storyn kort är ju att prinsen blir borttvingad från slottet av successionsordningsmässiga skäl och hamnar i klorna på Narnia-folk, han lyckas dock vända dessa snabbt och de slår honom följe i kampen mot den onda snubben i slottet. Samtidigt kommer de fyra barnen från första filmen tillbaka till Narnia för att bistå i kampen mot det onda, härefter följer en ganska segdragen fram-och-tillbaka-kamp om landet Narnia med en massa minotaurer, kentaurer, dvärgar och talande grävlingar. Effekterna är lite halvdana och efter en stund hoppas jag bara på att det ska ta slut men det gör det inte i första taget, det håller på i nästan 2 1/2 timme. Nej, den var lite väl barnslig för mig och återigen är ju fallet att de här filmerna skulle ju göra sig så mycket bättre ifall man gjorde dessa lite mer "vuxna" d.v.s. införde lite mer brutalitet, blod och allvar. Många filmer som bara är bra men skulle kunna vara mästerliga faller för detta då filmbolagen hellre inkluderar målgruppen barn(köpstarka) och slopar därmed de vuxna elementen men så blir det när de marknadsmässiga krafterna får styra.

Betyg: R R

Det var väl det det...godernatt gott folk!

Inga kommentarer: